Tuesday

UMPUN-UMPUN DAN JORAN

Kali ni aku nak cerita tentang aktiviti aku dan Arif yang semakin menjadi-jadi...Aktiviti apa lagi kalau bukan memancing.Pada asalnya hanya nak mengisi masa lapang je.Maklumlah cuti lama.

Mula-mula dulu kami hanya memancing kat parit aja , tapi sekarang lain jadinya. Dari parit beralih ke sungai.Dari sungai ke pantai. Dari pantai ke laut pulak..

kat Jeti ALAM..Hehee..anak gelama yang berjaya ku tawan



Arip yang sedang leka pasang umpan


Kat jeti ni la yang ktorang selalu memancing..Tengok tu dapat lihat kapal milik MISC yang tersadai..

ikan gelama

gambar matahari terbenam kat Tanjung Tuan yang sempat yang sempat aku ambil dari jeti ambil dari jeti.



Pada hari kami memancing ni plak, nak dijadikan cerita...Kami terserempak dengan En. Pie. Dia ni yang jaga kapal training MT Pernas Propane kt ALAM tu. So kami tanye lah ,boleh tak kami nak ikut naik kapal. Oleh kerana kami bekas pelajar ALAM , dia benarkan kami ikut tapi bukan hari tu ...keesokan harinya lah....


ESOK NYA pulak 20-06-2009

Jam 5.00 ptg

Kami tiba kat jety seperti yang dijandikan. Boat dah menanti.Boatman pun dah ada.Cadet yang pg Ship duty pon dah sampai. En. Pie je yang x nampak lagi..


Jam 0610ptg

En.Pie tiba..(Hampeh betol mamat ni.Janji pkol lima. Naik kematu pungung aku duduk kat jety ni.) Naik boat ALAM CRUISE menuju ke kapal.

Sampai je kat kapal kami terus siap sedia untuk memancing kat sebelah starboard (kanan) kapal..




sempat palk mamat ni posing

kerapu yang berjaya ditawan

ni je lah gambar yang sempat aku ambil. Aku cadang nak amik gambar semua hasil tangkapan.Tp tak sempat sebab pagi tu boat sampai awal, ikan pun dah keras sebab aku letak kat peti sejuk kapal. So x jadi la aku ambil..
Tapi untuk pengetahuan korang , ikan yang berjaya kami tamgkap ialah ikan gelama 12 ekor (besar gak ah) ikan duri/ikan sembilang 2 ekor (hehe..aku x tau nak bezakan), dan ikan kerapu sekor.. hehee

Aku sampai rumah jam sepuloh pagi..Lepas tu aku pengsan sampai ke petang .Maklumlah , semalaman memancing...

P/S Terima kasih kat En pie sebab bagi ktorang mancing, 2 orang cadet Alam yang sediakan makan malam dan supper, 2nd mate aku yang jadi penasihat...


BY IMAN


1 comment:

Salam...bru jmpe blog ni...trus jd 4lower..
Minat mancing gak yek?
Ade masa bleh join sekali...hehehe
(atas kapal bleh mancing gak ke?)




#Lg satu bakal adik ipar aku keje ngan misc(admin ataih kapal)....

Post a Comment

Site Search