Friday

Theme pirate dari google



Semua orang tahu google sering bertukar-tukar themenya. Just nak reviewpada kali ini semasa ingin search blog Alam, Akademi Laut Malaysia tiba tiba sangt terpegun melihat theme di atas.

Lanun.....

Ya bak kata orang putih theme Pirate. Lanun sememangnya sinonim dikaitkan dengan laut dan kapal. Mengimbas kembali kisah lanun Somalia yang pernah menahan kapal dagang Malaysia syarikat MISC iaitu kapal MV Melati untuk mendapatkan tebusan dari pihak syarikat. Dari segi pegalaman memang masih belom pernah di tahan oleh lanun sepanjang karier pelaut ini, tetapi masa akan datang kita sendiri pun tidak tahu.

"One Piece" pernah anda dengar? Mungkin bagi peminat manga ini one piece merukapan cerita manga terbaik mereka. Yala, merupakan world 1 manga fan yang mempunyai peminat paling ramai di dunia. Kisah berkenaan seorang budak getah yang telah memakan buah setan iaitu Luffy yang ingin menjadi " Pirates King"....Berlayar menuju new world bersama nakamanya dan menghadapi banyak cabaran dan dugaan. Begitu juga bagi seafarer atau pelaut yang banyak bekorban meninggalkan anak bini semata-mata untuk mencari rezeki.


PROUD TO BE SEAFARER

0 comment:

Post a Comment

Site Search